Základní škola a mateřská škola Polanka nad Odrou

Aktuální informace

Speciálně pedagogická péče

Pokud byly u žáka specifické vývojové poruchy učení diagnostikovány, snaží se pedagogové školy řídit doporučeními poradenského zařízení (PPP nebo SPC). Učitelé poskytují dětem individuální péči, zohledňují obtíže v důsledku oslabení specifických funkcí důležitých pro učení, postupují v souladu s individuálním vzdělávacím plánem dítěte.

Pokud poradenské zařízení doporučí dítěti předmět Speciálně pedagogické péče (druh intervence, která se snaží zlepšit aktuální obtíže žáka), je do něj žák se souhlasem zákonného zástupce zařazen. Předmět je směřován k rozvoji percepčně motorických funkcí (sluchová a zraková percepce, orientace v prostoru a čase, grafomotorika), funkcí kognitivních (paměť, myšlení), k rozvoji řeči a slovní zásoby. Zaměřujeme se také na práci s textem a porozumění čtenému, rozvíjíme slovní zásobu, procvičujeme mluvnické učivo a posilujeme koncentraci pozornosti. Nejedná se tedy o doučování, předmět spec. pedagogické péče výuku pouze podporuje, nenahrazuje ji. Nápravná péče ve škole probíhá v malých skupinkách pod vedením speciálního pedagoga, a to je Mgr. Ludmila Kubínová

Návštěvou poradenského zařízení a odevzdáním závěrů z vyšetření škole pro rodiče dětí se SPU starosti nekončí. Vědí již, co za obtížemi vězí a jak je pomoci dítěti zmírnit. Proto je pro tyto žáky důležité nejenom pochopení vyučujících a spolužáků, ale je nezbytná i péče rodičů, jejich pomoc při přípravě na vyučování. Rodiče by měli obtíže svých dětí konzultovat s vyučujícími, výchovným poradcem, případně i speciálním pedagogem, který nápravou péči provádí.


05.03.2020 Zpět
  • 596 931 563
  • H. Salichové 816, Ostrava – Polanka nad Odrou, 725 25
Užitečné odkazy:
  • 596 931 088
  • Malostranská 124, Ostrava – Polanka nad Odrou, 725 25
Užitečné odkazy: